Kedjan: Johan tippar EM..

3-2 seger i helgen mot Arameiska/Syrianska följs upp av traditionella kedjan! Denna gången är det vår backjätte Johan Schölins tur!


Välkommen säger vi till Johan Schölin! Affe "Kakan" Berg nominerade dig till näste man i kedjan, hur känns det?

Om än dock lite nervös så har jag väntat på att få dra igång denna intervju! 

Debut på bloggen och dessutom debutsäsong i Solängen! Sedan tidigare har du nämnts i förbifarten på matchreferat och dylikt. Men nu får du chansen! Berätta, vem är Johan och vart började hans fotbollsresa?

Denna Johan började sin karriär i fässberg åren 98-99 med affes pappa som tränare faktiskt, i den lilla gymnastikhallen tillhörande Kvarnbyskolan. Redan där hade jag fattat tycke till sparkandet av den där läderbollen. Åren gick och till slut formades åldersgrupperna i fässberg, där jag till en början tillhörde p93 tills affes farsa höjde mig till skyarna och mitt fortsatta spel blev med pojkar 92 istället. Med Rejhan bland annat haha! Sen dess har jag spelat på alla positioner som finns, till Pär Thunström tyckte jag var bättre som mittback än en försvarande anfallare (?!). 

Vi är fortsatt obesegrade i serien och är med i en het toppstrid. Vad är det som gör att vi är så svåra att slå? 

Jag tror att vi är obesegrade för att vi är ett jävligt jobbigt lag att möta. Hårda!

Fem snabba om EM2016!

Vilka vinner EM?
Island vinner EM och gör en Grekland. 

Vem tar hem skytteligan?
Hazard tar hem skytteligan

Vilka floppar?
Ronaldo floppar

Hur går det för Sverige?
Sverige blir bästa trea

Hur många mål gör Zlatan?
Zlatan gör 4 mål varar 3 är på frispark med viss tur!


Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med?

Jag hade tagit med mig en AIK-tröja och Bajen hade fått följa med. Vi har lite närkamper och dispyter att reda upp.

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Då hade jag köpt Mario Balotelli, tänk dig honom med ett par öl i bastun, hela Eklanda hade skakat.

Vem vill du se gästspela på olibloggen framöver?

Framöver vill jag se William samuelsson gästspela, hade varit kul att se vad han kan samla ihop haha. 

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?

Näste man är Jimmie Hansson, hade vart intressant! Tack för mig!

Bloggen tackar Schölin för pratstunden och i veckan kommer referatet från söndagens match samt kanske någon mer godbit! Väl mött!