Kedjan: Mange mot premiären

Förra veckan gick vi an Hampe i kedjan och han valde att lämna över stafettpinnen till coach Mange eller Bajen. Vilket i sin tur ger mig chansen att välja deltagare i nästa runda! Med tanke på läget i laget och kommande premiär så får Bajen ursäktas och istället väljer jag att skicka upp bollen till Coach Mange. Därför säger vi återigen, Välkommen Mange till olibloggen!
 
 
Du är ju inne på din andra intervju i bloggen och börjar väl bli varm i kläderna gällande dessa forum. Därför kommer vi inte gå in på någon direkt bakgrund, utan vi vill veta mer coach Manges tankar om Solängens försäsong! Så, vad är din första tanke om försäsongen 2015/2016? Har den svarat på dina förväntningar?
 
Jag är nöjd med det vi har presterat hittills. Det som har varit viktigast för oss nu på försäsongen är att få igång vårt eget spel. Det tycker jag har blivit bättre ju mer matcher som vi har kunnat spela ihop oss på. Därför känns det lite surt att vi fick två matcher bortsnöade i februari. 
 
Det finns dock fortfarande saker som vi har att jobba med, men när väl den riktiga (Ej Södercupen) tävlingssäsongen drar igång så tror jag att dem pusselbitarna faller på plats.
 
Under månaderna som har gått så har det trillat in nya bekantskaper i solängen-familjen. Vad tror du det är som gör att folk vill vara en del av SBK?
 
Vi är väl den perfekta blandningen av olika sorters fotbollsklubbar tror jag. 
Vi är både en klubb som både satsar för att vinna, men även tillåter folk att gå på dop.
 
Det spelar heller ingen roll om du trappar ner för familjens skull, du vill återuppta fotbollskarriären eller om du ser Solängen som språngbrädan ut ur Europa. Så länge du är en duktig fotbollsspelare, har rätt attityd och är en mysig gubbe så är du välkommen.
 
Sen först och främst så är vi ett jävla gött gäng som alla är sugna på att vara en del av. Det som också är skönt med oss är att alla bidrar med något till laget. 
 
Finns det någon spelare i laget som du känner har sett extra het ut under den kalla svenska vintern?
 
Ingen har varit felfri under försäsongen, men David Dauns 40 min mot Fiskebäck har varit dem mest spännande hittills.
 
Trots en snöig försäsong har det spelats matcher, såväl södercupen som träningsmatcher. Vad tar du med dig från dem? 
 
Att vi har lite att jobba med. Speciellt defensivt. Det är även kul att se att vi har börjat våga rulla bollen inom laget och kan behålla lugnet.
 
Premiären närmar sig med stormsteg och vi räknar ner dagarna till avsparken. Hur ser du på motståndet i div 6B? Vilket håller sig i botten samt toppen om Coach Mange får tippa?
 
Jag är inte överdrivet insatt i hur konkurrensen ser ut i vår serie. Magkänslan säger dock att det blir en fight mellan FC Heden, BK Wobbler och Solängen om att ta hem serien. Tror att Slottskogen/Godhem och Sjövalla får det svårt i år.
 
Under förra säsongen fick vi se Coach Mange svida om till fotbollspjuks och göra ett par fina insatser. Kommer publiken runt Eklandavallen få se dig i solängentröjan under kommande säsongen?
 
Tycker vi har en tillräckligt stark trupp för att vi ska kunna undvika det 😉. Men man ska aldrig säga aldrig. Behövs jag så ställer jag upp!
 
För att få ett någorlunda normalt slut på denna intervju så går vi inte ifrån våra principer utan behåller de klassiska slutfrågorna! 
 
Fem snabba:
 
DIV 6B Guld eller IFK tar SM-guld?
SM-guld. Jag tar gärna och går upp via en andraplats.
 
Konstgräs eller naturgräs?
Naturgräs
 
Mål eller assist?
Mål
 
Kvadden eller fotbollstennis?
Kvadden
 
Tikitaka eller parkerad buss?
Hatar att förlora mot parkerad buss men älskar att vinna med den.
 
 
Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med dig?
 
Som föremål skulle jag nog vilja ta med ett fiskespö. Sen så tar jag med mig Robin. Han kan ju bygga det mesta som behövs, och om jag inte minns helt fel så hade han med sig en helikopter till ön.
 
 
Tänk dig scenariot att Solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?
 
Ronaldinho.
 
Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?
 
Jag tycker att bloggen ska få tag i den charmerande Andreas Söderberg. Jag är helt enkelt väldigt nyfiken på den filuren.
 
 
Tack säger vi på bloggen till Mange och blickar framåt mot en kommande premiär och intervju med Söder!