Kedjan: Senaste målskytten, Kakan, säger sitt!

Han är den där killen som alltid dyker upp lite senare än alla andra till träningen. Som glider in när uppvärmningen är klar och står redo för att köra lite kvadde. Han är den som sällan avlossar skott utanför straffområdet eller som slår iväg en långboll tvärs över plan. I lördags lyckades han spräcka sin målnolla för denna säsongen, vi talar såklart om Solängens egna Alfred "Affe", "Kakan", "Birger Göte" Berg!


Välkommen till olibloggen Affe! Detta är första gången för din del på bloggen. Hur känns det?

Gomorron, Söder! Det känns riktigt härligt faktiskt. Har haft en go fotbollsvind i seglen den här veckan med mål, bottenham-kollaps och nu detta!

I lördags hittade du nätet i 2-2 matchen mot Härryda. Vad är dina tankar om matchen? Tappade vi 3 poäng eller vann vi 1 poäng?

Tycker nog det va ett ganska rättvist resultat i slutändan men det är ju aldrig kul att tappa en ledning, speciellt inte när matchhjälterubriken i Mölndals-Posten är så nära. Dom hade ett par riktiga lirare men även en ful jävel som borde åkt efter överfallet på Pönge.

Du likt majoriteten av gubbarna i laget har en bakgrund i Fässberg, men kan du berätta mer om din fotbollsbakgrund?

Mitt minne är inte det skarpaste men är rätt säker på att det faktiskt va en viss Andreas Söderberg som tipsade mig om Fässberg och fick fart på min karriär. Sen följde många år av heta matcher mot Västra Frölunda, BK Lobo Bananer, Tölö, Näset m.fl., innan skolan, de galna farsorna i publiken å stämningen i omklädningsrummet blev lite för mycket. Därefter dröjde det några klubblösa år och en sejour i korpen innan jag återvände till mölndalsfotbollen. Även denna gången va det Herr Söder som stod för inbjudningen. Sen blev det lite fram å tillbaka mellan ett krisande Solängen och ett hårdsatsande Mölndal Fotboll, och det är först nu jag känner att jag hittat min första fasta punkt sedan tiden i Fässberg. Hädanefter är det bara SBK som gäller!

14 poäng inspelade så här långt och delad serieledning med Härryda. Vad tror du om våra chanser iår? Och har du något eget mål för säsongen uppsatt?

Det har gått över förväntan, det måste jag ändå säga. Vi har spelat ihop till ett riktigt bra utgångsläge inför resten av säsongen och med den inställningen vi haft hittills tror jag att vi kan gå hela vägen. Personligen är jag lite besviken över hur sällan jag hittar framåt i banan och att lugnet med boll inte riktigt infinner sig under matcherna så det är det jag försöker jobba på. Sen hade det varit kul att vinna träningspoängligan också.


Fem snabba!

Favoritposition?
Box-to-box CM

Mål eller assist?
Mål

Vinner Arsenal premier league igen?
Ja!

Kvadden eller gris?
Kvadden alla dagar i veckan, alla veckor om året

Affe, kakan eller Birger?
Haha kakan va rätt kul


Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med?

Tror jag skulle ta med mig Hasse och min musiksamling, och försöka nöta in ett uns av god smak i den mannen. Han känns som en som har rätt bra koll på strandlivet också.

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Är det nåt vi behöver så är det fler mål, men det är inte nödvändigtvis anfallarnas fel så jag hade nog värvat en offensiv spelfördelare med bra näsa för mål... kommer fan inte på nån annan än Dele Alli just nu, även om det tar emot att säga det. Gött att sno kvalitet från sp*rs iofs.

Vem vill du se gästspela på olibloggen framöver?

Jadu, han fotografen kanske skulle kunna ha nåt intressant att bjuda på

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?

Har Johan Sjölin varit med? Har kommit in och räddat mig från ett liv som permanent mittback, kan tacka med en nominering.

Bloggen tackar Kakan för pratstunden och blickar framåt mot Krokängsplan där Ramberget står och väntar! Lördag är speldag, tid: 14.15. Kom och stötta SBK i jakten på serieledning!