Sexans fränaste efternamn har ordet!

Då är den tillbaka! Den där kedjan som gör din dag som solängare betydligt mer intressantare! Förra veckan var det Bodinhos tur att styra och ställa skeppet, men idag får ni nöja er med att Oli är tillbaka. Oli som var nominerad förra omgången, skickade över kedjan till ingen mindre än Nichlas Cox! Så vi kör igång!


Tjena Coxen, killen med det fränaste smeknamnet i div 6! Hur står det till mitt i all Solängen-hysteri så här i starten av säsongen?

Tjenare oli!! Som jag har längtat !!  Ja det är ju en del som blir väldigt chockade över namnet... Många som undrar om man verkligen kan heta så...(koks) men tackar som frågar, det är bara bra med mig ! Hur är det själv ??

Både du och jag kom tillbaka till Solängen under förra säsongen i sjuan. Hur kommer det sig att du valde att hitta hem till Solängen igen? 

Anledningen var ju att jag aldrig fick den speltiden som jag var ute efter.. Och när Jimmy frågade mig precis innan säsongs start, men var väldigt osäker just då... Men senare in i säsongen så bestämde jag mig att gå över till Solängen och det ångrar jag inte en sekund ! Vilket jävla gäng vi är !! Ja det stämmer att jag spelade med solängen ett halv år med solängens juniorer och det var för att komma igång med fotbollen igen efter operationen... Sen blev det balltorp..

Efter en lång och hård försäsong som inneburit södercupen, snöröjning av planer och bastubyggen så är vi äntligen igång! Vad sätter du för betyg på laget under inledningen av säsongen?

Ja tyvärr så blev det inte så många matcher som jag hade önskat men blev några iaf och stundtals såg det bra ut och ibland såg det mindre bra ut... Men är förväntansfull över hur säsongen skall sluta !! Men jag tycker vi är ett starkt lag som kan komma långt upp i serien. Men man skall aldrig vara nöjd utan man kan alltid bli bättre.

Proletären väntar i helgen och laget har inlett med 11-2 i målskillnad på två matcher. Hur ska den gröna maskinen stoppa PFF på lördag?

Ja dem har ju kört sitt spel och inte underskattat eller tänkt allt för mycket på sitt motstånd... Det är lite solängens problem tror jag.. Tänker lite för mycket, men tillbaka till helgens match så har vi stor chans att plocka poäng och även vinna matchen men då gäller det att vi håller oss kyliga och spelar som ett lag helt enkelt !

När du kom till SBK började du som kantspelare, men under tiden har du hittat in i mitten av planen. Är det där du trivs bäst?

Jo, men jag trivs bättre inne i mitten där bollen för det mesta är och jag känner att jag får ut mina offensiva egenskaper som innermittfältare, så det känns riktigt bra! 

Fem snabba!

Tunnel eller klack?
Tunnel

Förbovallen eller eklandavallen?
Dum fråga, EKLANDAVALLEN !!


Mål eller assist?
Assist

Höger eller vänster?
Vänster

Kvadden eller gris?
Kvadden

Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med?

Hade tagit med mig en banjo och ingen mindre än pönge !

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Då hade jag helt klart tagit in Patric viera ! 

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?

Anton “Pönge” Johansson skulle jag vilja uttrycka sina åsikter!

Vi på olibloggen säger tack för pratstunden!
Tack för en härlig intervju Oli