Patrik "Håkan" Forslund

 

Vi säger välkommen till Patrik "Håkan" Forslund! Hur många träningar gör du i år Håkan?

Tyvärr kommer det inte att bli så många som jag egentligen vill. Anledningen är att jag reser väldigt mycket under veckorna. Så mitt svar på den frågan får bli att göra så många jag har möjlighet till.

Du har tidigare under din karriär varit aktiv i Dalen KFF, men valde att lämna klubben för att söka lyckan i Solängen. Varför?

När jag spelade i Dalen så var dem otroligt bra och många satsade väldigt mycket. Detta gjorde inte jag då det var mycket med arbete och plugg. Så då kände jag att gå ner till division sex passade mig bättre, så jag provtränade med solängen och det var ett gött lag bara, så jag stannade där.

Vi bägge går ju en lång väg tillbaka, till tiden då Lasse styrde och ställde i Solängen. Vad skulle du säga är de största förändringarna som laget gjort sen dess?

Rätt stora. Största förändring är väl att vi har en helt annan typ av trupp, känns som de flesta är rätt nära polare och att vi har kul tillsammans. 

Som föregående fråga tar upp så har vi bägge varit i klubben ett tag, men vilka nyckelord definierar Solängens seniorer som fotbollslag?

Gemenskap, kvalité och lagfest.

 

Förra säsongen kom du in i laget under en tid där det verkligen behövdes folk och självklart ställde du upp. Det kanske är svårt för dig att nämna något specifikt ögonblick från den säsongen. Så du får fria händer, vilket är ditt absolut finaste minne från din fotbollskarriär?

Som spelare var det när vi gick upp i div 1 med Dalensjuniorer, men annars är det SM-guldet med blåvitt 2007.

Fem snabba: 

4-4-2 eller 4-3-3? 4-4-2

Tikitaka eller långa bollar? Långbollar

Nya Ullevi eller gamla Ullevi? Gamla Ullevi

Eklandavallen eller krokslättsvallen? Eklandavallen

Patrik eller Håkan? Håkan. Då de flesta i laget inte ens vet vem Patrik är.

 

Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med dig?

 

Erik ”why always me” Hansson såklartEn bättre wingman får man leta länge efter. Det jag skulle ta med är en stock Skruf Stark White, annars skulle ja inte överleva länge.

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Jag hade tagit in Diego Simeone. Han verkar va rätt skön. Inte för att vi behöver någon ny coach men ändå.

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?

Jag är lite nyfiken på Jesper Engström. Detta för att jag tror att det blir jag och han som kommer stå på sidanunder matcherna och leda den nya Ultras-sektionen i Solängen.

 

Då går alltså kedjan över till Jesper "Peppe" Engström, som kanske blir siste man ut i kedjan då olibloggen överlägger att komma med ny idé och koncept till bloggen! Men återstår att se ifall Peppe får igång en bra och effektiv intervju!