Kedjan börjar hos: Erik "Hasse Aro" Hansson!

För er som inte visste detta så är olibloggen min debut på lokalfotbollsblogg scenen, genom inspiration från bloggar så som Götaholmaren och FC Fiskebäck så är tanken att denna skrivstuga ska ta vara på alla småbitar som sker runt Solängens BK. 
Nyligen har FCF bloggen presenterat en idé om att ha en kedja av intervjuer, där intervjuobjekten i slutet av varje tillfälle får önska vem som i sin tur ska få bli intervjuad. En riktigt kul idé kan vi på olibloggen konstatera! Och vi har tänkt göra en egen variant med inriktning på stjärnorna i Solängens BK! Detta för att ni läsare ska få er en inblick i hur dagens solängare tänker om kommande säsong och lagkamrater. Och först ut i kedjan är ingen mindre än vår alldeles egna Hasse Aro aka Erik Hansson!



Välkommen Erik till olibloggen! Hur är läget?

Stort tack för chansen till den här ärofyllda intervjun! Skulle säga att det är kanon, någon sorts form börjar komma krypandes.

Du är ju en av veteranerna i Solängen tröjan, hur många säsonger har det blivit nu? Själv får jag en riktig nostalgitripp varje gång vi stöter på varandra, då du precis kom upp till A-laget under mitt första år. Vad har förändrats sen dess tycker du?

Är inte riktigt på det klara själv när det gäller antal säsonger vill minnas att jag var 14-15 någonting när jag fick börja träna med A-laget. Med tanke på att jag är 21 nu och att det varit uppehåll något år så är en rimlig gissning att detta blir min 5:e eller 6:e säsong i A-truppen. Mycket har förändrats sen dess, dels är truppen nu betydligt yngre skulle även säga att det finns betydligt mer boll i den här upplagan SBK än den för 7 år sedan. På den tiden var det många som hade bra fysik och fler timmar lades ner på idioten och kuvertet än vad som blivit iår. Kan känna att det passar mig och många andra bättre.

Återigen är vi tillbaka i lokalfotbollens finrum och div6, vad tror du är de viktigaste delarna för Solängen att stanna kvar och förhoppningsvis fightas om en topp-placering?

Det viktigaste för oss kommer vara kontinuitet och bredden tror jag. Vi har helt klart tillräckligt bra spelare på varje position för att vara med i toppen. Problemet förra säsongen var snarare att truppen var för tunn och att träningsnärvaron ibland var alldeles för låg. Försäsongen lovar dock gott hittills. En till grej vi behöver förbättra är målskyttet, förslagsvis genom att spela mig som forward i en fri roll…

Som sagt har vi bägge fightas i dig 6 tidigare, finns det något möte du ser särskilt fram emot? Kanske en revansch från föregående år? Eller att återigen ta poäng från Proletären?

Ska självklart bli kul att fajtas med proletären igen då det var 2 riktigt roliga matcher mot dem förra året. Personligen ser jag dock främst fram emot matcherna mot Wobbler, torskar vi dem matcherna kommer det bli en hel del pikar från bekanta i Wobbler.

Södercupen är lottad, vi har hamnat i en tuff grupp med Balltorps FF, dalen k/ff och guldheden. Hur ser du på våra chanser att skrälla till det rejält?

Ska vara helt ärlig och erkänna att jag har kass koll på motståndet, vet att Balltorp fått starta nytt, ingen aning vilka som spelar där. Guldheden vet jag inte ens vilken serie de spelar i. Ska dock bli kul att möta Dalen främst eftersom tränare Lasse Andersson var den som gav mig chansen på riktigt i Solängens A-lag. Känns ändå som att vi ska ha en okej chans om vi kommer laddade.

Truppen känns i synnerhet laddad inför den nya säsongen. Gubbar som går på gymmet, lirare som slaviskt följer all fotboll på TV eller spenderar X antal timmar framför FIFA16 för att komma i stämning inför säsongen. Men hur laddar Erik Hansson individuellt inför säsong 2016?

Har sedan november månad kört rätt hårt på gymmet, problemet är väl snarare krökarkaggen som jag byggt på mig sedan Asien resan för ett år sen. Förhoppningsvis är den hyfsat nedtrimmad lagom till säsongsstarten. Annars är det som vanligt mycket pilz och premier League för att komma i rätt mindset för en tuff DIV.6 säsong.

Om vi blickar tillbaka till föregående säsong, vad finns det för godbitar som du kommer bära med dig in i den nya?

Jag tar självklart med mig mitt matchavgörande 8-2 mål i matchminut 93 hemma mot Öset. Hela Eklandavallen ställde sig upp och jublade när jag rakade in en retur från säkert 5 meter med vänsterdojjan, otagbart för målvakten. STÅPÄLS. 
Även den avslutade festen bär ju en speciell plats i hjärtat, tävlingar, priser och öl. Allt det Solängen symboliserar.

Fem snabba:
Konstgräs eller gräs? Gräs
Stor stark eller grogg? Grogg
Kvadden eller gris? Kvadden.
PL eller 6B? PL.
Derby mot Mölndal eller Bifrost?Mölndal.

Om du blev placeras på en öde ö och du fick ta med dig ett föremål. Vad skulle du ta med sig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med dig?

Givet svar är ju en båt så jag kan lämna ön. Annars skulle det nog bli laptopen med FM på. Ur truppen hade jag nog tagit med mig Robin aka årets lirare. Man vet alltid att man kan lita på honom på ön, dessutom en riktigt go gubbe som man kan slå ihjäl många timmar tillsammans med.

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Är det här ens en fråga? STEVEN GERRARD alla dagar i veckan. Räcker så.

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför? 

Svårt att välja ut en, känns som att många i laget sitter på mycket bra åsikter. Väljer dock att skicka vidare kedjan till lagets Junis, Coffe. Dels för att han är lite av ett nyförvärv spelade typ en match förra året (?). Dessutom så får han alltid börja i mitten på kvadden känns rimligt att han börjar kedjan också.

Vi vill passa på att tacka Erik "Hasse Aro" Hansson för den trevliga pratstunden och blickar framåt till ett möte med Coffe under kommande vecka! 
#1 - - Parov :

Om gerrard ansluter så lämnar jag. ;) King Intervju

#2 - - Parov :

Om gerrard ansluter så lämnar jag. ;) King Intervju