Vart är Hampe?

Jakten blev kort. För när jag anlände till klubbstugan inför tisdagens träning så stod han där. Hampus Anveden, eller "Hampe" som han kommer att nämnas vid i olibloggen hädanefter. 
Första gången jag träffa Hampe så hade han ett relativt gott skägg att visa upp men allt efter som har skägget mynnat ut i en mustasch, som lätt hade tagit hem diverse movember priser! Det här är Hampes debut på bloggen:




Tjena Hampe och välkommen till bloggen! Hur många pass kör du nu innan du mystiskt försvinner iväg under en kort period?

Ja fan, livet som kulturarbetare. Förhoppningsvis blir det ingen längre period av mystiskt försvinnande förrän till sommaren, då kan det nog bli lite. Ja gillar ju inte att sparka boll när solen skiner, utan det ska va kallt och jävligt. Och helst ska fötterna vara isblock när man är klar med en träning, istappar i näsan är också ett gott tecken på bra väderförhållanden. 

Du blev ju nominerad av Nille i förra omgången av kedjan, varför tror du han valde just dig?

Haha nille. Ja vafan gjorde han det för. Säger Hampe likt Jakob Eklund i Johan Falk..

Meningen med den här intervjukedjan är ju att stifta bekantskap med alla olika karaktärer som finns i SBK truppen idag. Därför har du ett ypperligt tillfälle att berätta för våra kära läsare, vem är Hampus Anveden? 

Jag är inte från Mölndal. Jag är en fanatisk blåvittsupporter som hatar att förlora. Inte alltid bra när man sysslar med teater. Från Halmstad är jag med. Kan spela på fingrar och tänder, det kan vi ha som uppvärmningsmusik!

Du slog igenom under förra året med mål i första matchen, om jag minns rätt, vart trivs du bäst på planen och hur skulle du förklara din spelstil?

Ja gjorde faktiskt mål i mina två första matcher. Aldrig hänt förr! Nej nuförtiden vet jag inte, jag försöker mest komma i nåt som kan kallas form. När jag va yngre och hyfsat bra så va jag rätt allround. Spelade överallt på mittfältet och ibland också back. Jag gick fotbollsgymnasium och blev rätt taktiskt drillad där, så har väl rätt bra koll på taktiska element! Men nu är jag bara trött och försöker slita typ. Gillar att bli arg på planen, det behövs ibland! 

Vi går vidare med en fråga som allt mer börjar bli klassisk på olibloggen. Vad tror du blir nycklarna för oss att klara de målen som vi satt upp inför säsongen?

Hehe vilka är målen? En nyckel tror jag är att uppmuntra misslyckanden på träning! Är det nånstans som vi ska våga så är det på träning. Annars kommer vi aldrig våga på match. Våga ställa krav! Det är fan så gott att skapa en go vinnartjurighet i ett lag också!





Fem snabba:

Mustasch eller helskägg? Mustasch

Mål eller assist? Mål

Kvadden eller gris? Kvadden

Klack eller tunnel? Tunnel

Hampe eller Hampus? Hampe låter gött




Om du blev placeras på en öde ö och fick ta med dig ett föremål, båt är inget alternativ! Men vad skulle du ta med dig? Samt vem i SBKs trupp skulle du ta med dig?

Lars Noréns dagbok. BAJEN skulle få hänga på. Han e bara en go hammarbyare

Tänk dig scenariot att solängens BK blivit uppköpta av en oljerik shejk. Han vänder sig till dig i truppen och ber dig att värva en världsstjärna till klubben. Vem värvar Du in?

Iniesta. Han e fenomenal

Sista frågan och kanske den viktigaste för att hålla kedjan ihop. Vem i laget vill du att olibloggen ska lägga luppen på och intervjua? Och varför?

Har Bajen varit med? Har för dålig koll. Annars Mange!


Jakten fick som sagt sitt slut och Hampe kliver in i bloggen och levererar direkt! Ett kul möte med en riktigt god karaktär, som det finns gott om i denna SBK trupp! Då återstår det väl bara för oss på bloggen att Köra en enkel lott om det blir Mange eller Bajen som presenterar sig i kedjan! Eller så kanske vi skräller till det med en parintervju! 

Dessutom jobbas det flitigt med att scouta kommande motstånd i serien och jag ska väl försöka få presenterat ett inlägg om dem under veckan som kommer! Annars, på återseende! Nästa station: Söndag och match mot Torslanda U19!

Oli!
0 kommentarer publicerat i Intervjuer
Taggar: Göteborg, Solängens BK, division 6, intervju, olibloggen